O akci
Open Day už určitě znáte. Ale co takhle Open Week? Při letošní slavnostní příležitosti jsme se rozhodli udělat z dne otevřených dveří rovnou celý týden (od 8. do 13. 11). A to týden nabitý CEITEC vědou!
Můžete se těšit na živě streamované ONLINE přednášky s našimi vědci, virtuální prohlídky a řadu poznávacích aktivit pro malé i velké. Všechny přednášky bude moderovat oblíbená moderátorka České televize a nadšenkyně pro vědu Soňa Baranová!
Přednášku můžete zhlédnout na tomto odkazu.
K programu si navíc můžete objednat i tematický drink z oblíbeného brněnského baru 4pokoje ZDE.
Více informací
Prof. Pavel Václavek je uznávaným vědcem v oblasti kybernetického výzkumu. Je vedoucím výzkumné skupiny Kybernetika a robotika na CEITEC VUT. Zabývá se automatizací, tématem elektrických vozidel a jejich neméně zajímavé budoucnosti. Jeho výzkumná skupina je úspěšná v získávání výzkumných projektů, přičemž většina z nich souvisí s automobilovým průmyslem. Mezi jeden z jeho aktuálně největších projektů patří prestižní projekt RICAIP, kde je za CEITEC VUT koordinátorem.
Projekt RICAIP se zabývá vysoce automatizovanými výrobními systémy. V rámci projektu budují zcela novou výzkumnou infrastrukturu, kde chtějí zefektivnit produkci za pomocí nových technologií a vysoce produktivních automatizovaných systémů. Pozornost je zde soustředěna na pokročilou robotiku a její interakci s lidmi. V budoucnu je tak možné, že některé továrny budou zcela automatizované. V projektu se také zabývají i mechanismy, které umožní předpovídat technický stav strojů a robotů. Stávající schéma provádění údržby funkčních systémů na každém stroji je nejen plýtvání času, ale také peněz a samotné údržby. Vědci budou schopni odstranit nutnost těchto zbytečných kontrol a místo toho vše zautomatizovat.
Věk pokročilé kybernetiky podle prof. Václavka ovlivní například i urbanistické uspořádání měst. V případě elektrických vozidel budeme potřebovat účinnou infrastrukturu s možnostmi nabíjení a navigace, abychom minimalizovali spotřebu energie. V samotných městech bude nutné, aby vozidlo mohlo interagovat s vozovkou a okolím. Umělá inteligence v automatizovaném vozidle by v ideálním případě měla komunikovat s křižovatkami, semafory, kruhovými objezdy, ale i ostatními vozidly.